لوگوی گلدیران مهمترین و شاخص‌ترین عنصر از هویت بصری برند است. این لوگو، که نمادی از سکه‌ای در حال چرخش است، نه تنها ارزش‌آفرینی را منعکس می‌کند، بلکه تداعی‌گر چرخه‌های ناگزیر زندگی با روزهای خوب و بد نیز هست. در فرهنگ ما ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: "سکه دو رو دارد"، همانند زندگی که گاهی روی خوش و گاهی روی ناخوش به ما نشان می‌دهد. اما، وجود عبارت "روی خوش زندگی" در کنار لوگو بیان‌گر این مفهوم است که برند گلدیران در پی آن است تا احتمال رویارویی با روزهای خوش را به بالاترین حد ممکن برساند. بنابراین، این لوگو به معنای واقعی کلمه نویدبخش آن است که با گلدیران، شما همیشه در سمت برنده‌ی زندگی قرار خواهید گرفت، تصویری از برندی که تضمین‌کننده‌ی کیفیت، اطمینان و رضایت در تمامی جوانب است.

 

 

بکارگیری لوگو

در تمامی ارتباطات، بسته به زبان مورد استفاده، باید از نسخه فارسی یا انگلیسی لوگو استفاده شود. این قانون به منظور حفظ یکپارچگی برند و ارتباط مؤثر با مخاطبان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، در هنگام ارتباط با مخاطبانی که زبان اصلی‌شان انگلیسی است، استفاده از لوگوی انگلیسی ضروری است. در مقابل، هنگامی که پیام‌ها و مکاتبات در داخل کشور و با افرادی که زبان مادری‌شان فارسی است انجام می‌شود، باید از نسخه فارسی لوگو استفاده گردد. این رویکرد اطمینان می‌دهد که هویت برند به خوبی در تمامی موقعیت‌ها و برای تمامی مخاطبان بازتاب داده می‌شود و پیام برند با کارآمدی و دقت بیشتری منتقل می‌گردد.

 

در استفاده از لوگو، ترجیح ما استفاده در حالت افقی است که همخوانی بیشتری با انواع مختلف فضاهای تبلیغاتی دارد. اما، در صورتی که فضای محدود یا شرایط خاصی مانع از این کار شود، می‌توان از نسخه عمودی لوگو بهره برد.

 

لوگوی اصلی گلدیران - فارسی

لوگوی اصلی گلدیران - فارسی

دانلود فایل
لوگوی اصلی گلدیران به همراه شعار - فارسی

لوگوی اصلی گلدیران به همراه شعار - فارسی

دانلود فایل
لوگوی عمودی گلدیران - فارسی

لوگوی عمودی گلدیران - فارسی

دانلود فایل
لوگوی عمودی گلدیران به همراه شعار - فارسی

لوگوی عمودی گلدیران به همراه شعار - فارسی

دانلود فایل
لوگوی اصلی گلدیران - انگلیسی

لوگوی اصلی گلدیران - انگلیسی

دانلود فایل
لوگوی اصلی گلدیران به همراه شعار - انگلیسی

لوگوی اصلی گلدیران به همراه شعار - انگلیسی

دانلود فایل
لوگوی عمودی گلدیران - انگلیسی

لوگوی عمودی گلدیران - انگلیسی

دانلود فایل
لوگوی عمودی گلدیران به همراه شعار - انگلیسی

لوگوی عمودی گلدیران به همراه شعار - انگلیسی

دانلود فایل

مقیاس لوگو

رعایت دقیق مقیاس‌های تعیین شده برای لوگوی گلدیران از اساسی‌ترین اصول حفظ هویت برند است. هرگونه انحراف از این استانداردها می‌تواند به تصویری که مخاطبان از برند دارند آسیب رسانده و موجب از دست رفتن یکدستی و اعتبار برند در بازار شود.

 

 

خوانایی لوگو

لوگوی گلدیران باید در تمامی ابعاد قابل خواندن باشد. بر همین اساس، حداقل اندازه‌های مورد نیاز برای چاپ و نمایش‌های دیجیتالی مشخص شده است. از شما خواهشمندیم که هنگام تنظیم ابعاد لوگو در اندازه‌های کوچک، این مقیاس‌ها را رعایت فرمایید تا از خوانایی و شناسایی آن در هر اندازه‌ای اطمینان حاصل شود.در فرایند طراحی و بکارگیری لوگو، دقت کنید که ابعاد مینیمم تعیین شده برای هر کاربرد، چه بر روی محصولات فیزیکی و چه در رسانه‌های دیجیتالی، حفظ شود تا تصویر برند در تمامی نقاط تماس با مخاطب، بی‌نقص و مطابق با استانداردهای شرکت باشد. این دقت در جزئیات موجب تقویت هویت بصری گلدیران و ارتباط موثر آن با مخاطبان خواهد شد.

 

 

هنگامی که لوگوی گلدیران بر روی پس‌زمینه‌ای با رنگ خاکستری یا بافتی نامنظم قرار می‌گیرد، خواهشمند است دستورالعمل‌های زیر را مدنظر قرار دهید. در موقعیت‌هایی که لوگو بر روی زمینه استفاده می‌شود، توجه به خوانایی لوگو بسیار مهم است. برای حداکثر سازی خوانایی، در استفاده از لوگوی خاکستری تیره یا سفید به طیف‌های خاکستری مراجعه کنید. توصیه می‌شود که بر اساس درجه تیرگی زمینه، رنگ متناسب با لوگو به کار رود. در هنگام بهره‌گیری از روش‌های پس‌پردازش متفاوت برای متمایز ساختن لوگو، حتماً کنتراست چشمگیری بین لوگو و پس‌زمینه وجود داشته باشد. استفاده از لوگو با رنگ‌هایی غیر از رنگ‌های توصیه شده در این راهنما مجاز نیست.

 

 

 

فضای تنفس لوگو

فضای خالی اطراف لوگو حداقل مساحتی را تعریف می‌کند که در آن قرار گرفتن هیچ عنصر گرافیکی دیگری مجاز نیست. این قاعده تضمین می‌کند که لوگو حتی در طرح‌های بسیار فشرده همچنان به خوبی قابل توجه و برجسته باقی بماند. با این حال، در شرایط ایده‌آل، فضای خالی اطراف لوگو باید به مراتب بیشتر از این مقدار باشد. هنگام قرار دادن لوگوی گلدیران در طرح‌های گرافیکی، لطفاً به این دستورالعمل‌ها مراجعه کنید. فضای خالی باید معادل نصف ارتفاع نشانه، یعنی ½ X باشد، که در آن X برابر با ارتفاع نشانه است.

 

 

موارد استفاده ناصحیح

Co-Branding

برای استفاده از فرصت‌های Co-Branding، باید هر موقعیت را به صورت جداگانه بررسی کرد. با این وجود، نیاز است که این فرآیندها با رعایت قواعد کلی مشخص شده صورت پذیرند. می‌توان با انعطاف‌پذیری در تنظیم لوگوهای ترکیب شده و با در نظر داشتن جایگاه و تعریف هر برند در Co-Branding، حداکثر ارتفاع مجاز، تعادل و هماهنگی مناسبی را برای حفظ نظم بصری و سلسله‌مراتب سازمانی ایجاد کرد. توجه داشته باشید که نمونه‌های فعلی لوگوهای ترکیبی تنها به عنوان نمونه ارائه شده‌اند و باید از نسخه نهایی تایید شده‌ی لوگوی ترکیبی که با دستورالعمل‌های سازمان‌های مربوطه سازگار است، استفاده شود.

 

 

رنگ سازمانی

پالت رنگی ما یک زبان رنگی منحصربه‌فرد و متفاوت ایجاد می‌کند که نه تنها میراث گلدیران را به تصویر می‌کشد بلکه به استحکام و اعتبار برند نیز می‌افزاید. به همین جهت، استفاده از رنگ‌های اولیه گلدیران در تمام ارتباطات الزامی است. همیشه باید پالت رنگی اول، به عنوان رنگ‌های اصلی به کار برده شود که دست‌کم ۸۰ درصد از کل سطح را دربرگیرد. در صورتی که رنگ‌های پالت اول کافی نبودند، به سایر پالت‌ها مراجعه می‌شود.

 

 

Primary Color

 

#FFFFFF
R 255
G 255
B 255
#B43439
R 255
G 255
B 255
#636463
R 255
G 255
B 255

Secondary Color

#195379
R 255
G 255
B 255
#CEC9A2
R 255
G 255
B 255

Accent Color

#8FD8F4
R 255
G 255
B 255
#0092C8
R 255
G 255
B 255
#06542C
R 255
G 255
B 255
#6DC067
R 255
G 255
B 255
#EE2C5E
R 255
G 255
B 255
#610A43
R 255
G 255
B 255
#F8B8C7
R 255
G 255
B 255
#FFE941
R 255
G 255
B 255

بافت منظم

این طراحی با الهام از نحوه چینش و چرخش لوگوی گلدیران خلق شده است و در عین حال، هویت و بنیادین بودن برند را حفظ می‌کند. باید دقت شود که از این الگو به صورت مکرر و بیش از اندازه استفاده نشود و یا اندازه‌های آن تغییر نکند. استفاده از این طرح باید مطابق با رنگ‌های تعیین‌شده در پالت رنگی صورت گیرد.

 

 

 

جاگذاری لوگو

در طراحی های تبلیغاتی، لوگو باید دقیقاً مطابق با فرم تعریف شده نگه داشته شود. برای محتواهای فارسی، لوگو باید همواره در گوشه پایین سمت راست قرار گیرد. در مقابل، هنگام استفاده از محتوای انگلیسی زبان، لوگوی انگلیسی باید در گوشه پایین سمت چپ نمایش داده شود تا یکپارچگی بصری و تناسب مناسب با زبان محتوا حفظ شود.