۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور

خدمات پس از فروش گلدیران در خدمت سبد محصولات جی‌پلاس

کم‌تر از دوسال از ورود جی‌پلاس به بازار لوازم خانگی، صوتی‌تصویری و دیجیتال می‌گذرد و در طی این سال‌ها،جی‌پلاس توانسته جایگاه مناسبی را در بین مشتریان بدست آورد. جدا از کیفیت و تنوع محصولات، خدمات پس از فروش جی‌پلاس، یکی از مزیت‌های رقابتی این برند است. در مصاحبه گجت نیوز با جناب آقای فرجی مدیرعامل شرکت مشتریان گلدیران به چندین سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند؛ پاسخ داده‌ایم. در ادامه، خلاصه‌ای از این مصاحبه را باهم مرور می‌کنیم. (منبع گجت نیوز) + آقای فرجی تعداد نیروهای گلدیران برای قسمت خدمات پس از فروش چه تعداد هست؟ – خدمت­تون عرض کنم که ما در دفتر مرکزی‌­مون حدود ۶۰۰ نفر پرسنل داریم که این نیروها کار خدمات پس از فروش رو مدیریت می‌­کنند در کل کشور و چیزی حدود ۷۴۳ تا نمایندگی در کل ایران داریم که این برای مشتری­‌ها سهولت دسترسی رو فراهم می­‌کنه که تو شهری که هستن ما اونجا در دسترس­شون باشیم و بتونیم خدمات ارائه بدیم. و در مجموع یه چیزی حدود ۲۵۰۰ تکنسین فنی داریم که این­‌ها می‌­تونن خدمات رو به مشتری‌­ها ارائه بدن. + بیشترین نمایندگی رو توی کدوم استان دارید و کمترین نمایندگی در کجا؟ – خب این می‌­تونه بستگی به تراکم جمعیت و تراکم شهرها داشته باشه؛ مثلا فرض کنید در شمال کشور ما شهرهای خیلی زیادی توی نوار ساحلی داریم که با فاصله­‌های خیلی کم از همدیگه هستن. خب قطعا با توجه به وسعت اونجا ما تعداد زیادی نمایندگی داریم. ولی مثلا استان­‌هایی مثل استان سیستان و بلوچستان چون تعداد شهرهای کمتری داره تعداد نمایندگی­‌هامون شاید به لحاظ تعداد کمتر باشه ولی این خللی در ارائه خدمات ما نخواهد داشت. + به طور متوسط تعداد تماس‌­ها در یک روز چه تعدادی هست؟ – به صورت میانگین ما حدودا در روز ۴۰۰۰ تماس از طرف مشتری­‌ها داریم که این تماس‌­ها یا برای دریافت خدمات نصب هست یا تعمیرات هست یا مشاوره‌هایی که برای خرید. معمولا اگه محصول جدیدی باشه سؤال می‌­کنند یا اگه تبلیغات یا کمپین تبلیغاتی باشه، راجع به محصولات راهنمایی می‌گیرند و راجع به عملکردشون و نحوه­ استفاده از محصولات می‌پرسن. + پرسنل مجموعه­ گلدیران برای خدمات­‌دهی به مشتریان جی پلاس آموزش‌­های ویژه‌­ای دیده‌­اند؟ – بله قطعا. به هر حال برای این که خدمات با کیفیت به مشتری‌­ها ارائه بدیم باید همه­ ارکان خدمات پس از فروش این آموزش‌­ها را دیده باشند. راجع به محصولات جی پلاس هم ما فرایندی که برای آموزش داریم اینه که هر محصول و مدل جدیدی که وارد بازار بخواد بشه، دو یا سه ماه قبل از ورود به بازار این محصولات به صورت نمونه در اختیار خدمات پس از فروش قرار می­‌گیره، محتوای آموزشی با توجه به دسته‌­بندی مشاغل مختلف مثلا فرض بکنید تکنسین­‌ها یا کارشناس‌­های مرکز تماس ما هر کدوم آموزش‌­های خاص خودشونو می­‌بینن و آماده می‌­شیم که همزمان با ورود محصول به بازار ما بتونیم پاسخگوی تماس‌­ها و سؤالات مشتری­‌هامون و در نهایت ارائه خدمات به مشتری­‌ها باشیم. + در کل چند نوع خدمات پس از فروش برای مشتریان جی پلاس در نظر گرفته شده؟ – ما خدمات پس از فروش عمده‌­ای که می‌دیم خدمات نصب، خدمات تعمیرات، سرویس دوره‌­ای و خدمات تمدید گارانتی هست. اما پیش از فروش هم به مشتری­‌ها خدمات می‌دیم و اگر نیاز به مشاوره داشته باشن راجع به خرید محصولات و ویژگی­‌هایی که محصولات و مدل­‌های مختلف داره اگه با مرکز تماس ما تماس بگیرن این اطلاعات و این خدمات رو در اختیار مشتری­‌ها قرار می‌دیم. + آقای فرجی یکی از نقاط قوت برند ال جی خدمات پس از فروشی بود که مجموعه­ گلدیران به مشتریان ایرانی ارائه می­‌داد، آیا دوباره درباره­ برند جی پلاس هم شما همون نوع خدمات و سرویس‌­دهی اعم از مدت زمان گارانتی، مدل­‌های سرویس‌­دهی و گارانتی رو انجام خواهید داد؟ – بله، خدمت­تون عرض کنم که محصولات ال جی که در گذشته سبد کالای گلدیران بود حالا درسته برند، برند بین­‌المللی بوده ولی خدماتش کاملا به صورت بومی و توسط گلدیران ارائه می­‌شده. اگر هم حسن شهرتی وجود داره در این زمینه این متعلق به گلدیران هست. راجع به کالا­های جی پلاس هم قطعا همون مجموعه، همون زیرساخت­‌ها، همون دانش فنی به کمک جی پلاس میاد و ما اعتقاد داریم که با توجه به اون شعاری هم که در جی پلاس داره «قهرمان تازه نفس»، تک­‌تک اعضای خدمات گلدیران و حتی فراتر از مجموعه­ خدمات همه­ گلدیرانی‌­ها، سعی دارند بهترین کیفیت و بهترین خدمات را به مشتری­‌ها ارائه بدن. بنابراین ما سعی می­‌کنیم که حتی بهتر از خدمات ال جی و بیشتر از اون رو برای مشتری­‌ها فراهم بکنیم چرا که در طی این سالیان گذشته هر چقدر یادگیری، دانش و مهارتی که ما راجع به خدمات پس از فروش برای محصولات ال جی داشتیم، قطعا برای محصولات جی پلاس به کار می‌گیریم و سعی می‌­کنیم که یک خدمات با کیفیت رو ارائه بدیم. + تو این مدل­‌های گارانتی که فرمودید اشاره کردید به تمدید گارانتی؛ اون برای چه محصولاتی هست؟ منظورتون ال جی بود یا جی پلاس؟ ­- ببینید این دو قسمت داره؛ اول این که این به عنوان یکی از خدماتیه که ما ارائه می‌دیم به مشتری­‌هامون و این نشون میده گلدیران این قدر به خودش اطمینان داره و به خدماتش اطمینان داره که فقط توی دوره­ گارانتی مشتری‌­ها رو همراهی نمی‌­کنه و حاضره که ارتباط برد- برد با مشتری­‌ها داشته باشه و اون شرایط گارانتی رو برای چندین بار برای مشتری­‌ها تکرار بکنه. و برای محصولات ال جی از گذشته بوده الان هم که محصولات ال جی در بازار نیست ولی تعداد خیلی زیادی ما محصول داریم که مشتریان این محصولات رو دارن. این خدمات خیلی می­‌تونه مهم باشه برای اون­‌ها و آرامش خاطری به اون­‌ها می‌ده. برای محصولات جی پلاس هم که قطعا با قدرت خیلی زیاد این خدمات رو ما ارائه خواهیم داد هم خدمات تمدید گارانتی و هم خدمات سرویس‌­دهی رو که اعتقاد داریم ما تا آخرین روزی که مشتریان این محصولات رو دارند باید در کنارشون باشیم و به بهترین نحو کمک بکنیم که از این دستگاه­‌ها استفاده کنند و در جهت اون شعار اصلی گلدیران که روی خوش زندگی هست ما بتونیم قسمتی از اون شعار رو تعبیر کنیم. + تمدید گارانتی در حال حاضر به صورت استاندارد ۱۸ ماهه ارائه می‌شه، درست می­‌گم؟ – خدمت­تون عرض کنیم گارانتی اولیه­ محصولات ۱۸ ماه است و بعد از اون مشتری‌­ها می­‌تونن گارانتی‌­ها را به صورت ۱۲ به ۱۲ ماه تمدید بکنند و در حال حاضر هم این امکان وجود داره که مشتری­‌ها از همون ابتدا کالا را با گارانتی اولیه ۱۸ ماهه و به اضافه ۱۲ ماه یا ۲۴ ماه یا ۳۶ ماه تهیه بکنند و این طوری این خدمات تمدید گارانتی به مشتری‌­ها ارائه می‌شه. + صحبت پایانی با کاربران وبسایت گجت نیوز – من خیلی دوست دارم که با مشتری­‌هامون صحبت بکنم با مصرف­‌کننده­‌ها اون‌­هایی که محصولات ال جی رو دارن که تعداد قابل توجهی از مشتری­‌های ما را تشکیل می‌دن: می­‌خوام خیال­شونو راحت بکنم که ما با همون کیفیت قبلی خدمات رو ارائه خواهیم داد در بحث تأمین قطعه تمهیدات خوبی اندیشیده شده و تمام اون تعهداتی که در قبال بحث پشتیبانی و خدمات پس از فروش داریم همیشه سعی می­‌کنیم که اون­‌هارو به خوبی انجام بدیم و برای قهرمان تازه نفس­مون جی پلاس، مشتری­‌هایی که جی پلاس رو خریداری می­‌کنند، می‌­خوام این اطمینان رو بهشون بدم که دارن یک خدمات در کلاس جهانی رو دریافت می­‌کنند. محصولی که اونا خریداری می­‌کنند با برند جی پلاس خدمات با کیفیت رو خواهد داشت و با توجه به اون تعهدی که ما در زمینه­ برند جی پلاس داریم چون برند جی پلاس یک برند ایرانی و متولد شده در گلدیران می­‌دونیم قطعا حساسیت زیادی هم به خدماتش خواهیم داشت و سعی می­‌کنیم که بهترین خدماتی که وجود داره رو در زمینه­ محصولات جی پلاس به مشتری­‌ها ارائه بدیم.