۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور
خدمات پس از فروش گلدیران در خدمت سبد محصولات جیپلاس
کمتر از دوسال از ورود جیپلاس به بازار لوازم خانگی، صوتیتصویری و دیجیتال میگذرد و در طی این سالها،جیپلاس توانسته جایگاه مناسبی را در بین مشتریان بدست آورد. جدا از کیفیت و تنوع محصولات، خدمات پس از فروش جیپلاس، یکی از مزیتهای رقابتی این برند است.
در مصاحبه گجت نیوز با جناب آقای فرجی مدیرعامل شرکت مشتریان گلدیران به چندین سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند؛ پاسخ دادهایم. در ادامه، خلاصهای از این مصاحبه را باهم مرور میکنیم. (منبع گجت نیوز)
+ آقای فرجی تعداد نیروهای گلدیران برای قسمت خدمات پس از فروش چه تعداد هست؟
– خدمتتون عرض کنم که ما در دفتر مرکزیمون حدود ۶۰۰ نفر پرسنل داریم که این نیروها کار خدمات پس از فروش رو مدیریت میکنند در کل کشور و چیزی حدود ۷۴۳ تا نمایندگی در کل ایران داریم که این برای مشتریها سهولت دسترسی رو فراهم میکنه که تو شهری که هستن ما اونجا در دسترسشون باشیم و بتونیم خدمات ارائه بدیم. و در مجموع یه چیزی حدود ۲۵۰۰ تکنسین فنی داریم که اینها میتونن خدمات رو به مشتریها ارائه بدن.
+ بیشترین نمایندگی رو توی کدوم استان دارید و کمترین نمایندگی در کجا؟
– خب این میتونه بستگی به تراکم جمعیت و تراکم شهرها داشته باشه؛ مثلا فرض کنید در شمال کشور ما شهرهای خیلی زیادی توی نوار ساحلی داریم که با فاصلههای خیلی کم از همدیگه هستن. خب قطعا با توجه به وسعت اونجا ما تعداد زیادی نمایندگی داریم. ولی مثلا استانهایی مثل استان سیستان و بلوچستان چون تعداد شهرهای کمتری داره تعداد نمایندگیهامون شاید به لحاظ تعداد کمتر باشه ولی این خللی در ارائه خدمات ما نخواهد داشت.
+ به طور متوسط تعداد تماسها در یک روز چه تعدادی هست؟
– به صورت میانگین ما حدودا در روز ۴۰۰۰ تماس از طرف مشتریها داریم که این تماسها یا برای دریافت خدمات نصب هست یا تعمیرات هست یا مشاورههایی که برای خرید. معمولا اگه محصول جدیدی باشه سؤال میکنند یا اگه تبلیغات یا کمپین تبلیغاتی باشه، راجع به محصولات راهنمایی میگیرند و راجع به عملکردشون و نحوه استفاده از محصولات میپرسن.
+ پرسنل مجموعه گلدیران برای خدماتدهی به مشتریان جی پلاس آموزشهای ویژهای دیدهاند؟
– بله قطعا. به هر حال برای این که خدمات با کیفیت به مشتریها ارائه بدیم باید همه ارکان خدمات پس از فروش این آموزشها را دیده باشند. راجع به محصولات جی پلاس هم ما فرایندی که برای آموزش داریم اینه که هر محصول و مدل جدیدی که وارد بازار بخواد بشه، دو یا سه ماه قبل از ورود به بازار این محصولات به صورت نمونه در اختیار خدمات پس از فروش قرار میگیره، محتوای آموزشی با توجه به دستهبندی مشاغل مختلف مثلا فرض بکنید تکنسینها یا کارشناسهای مرکز تماس ما هر کدوم آموزشهای خاص خودشونو میبینن و آماده میشیم که همزمان با ورود محصول به بازار ما بتونیم پاسخگوی تماسها و سؤالات مشتریهامون و در نهایت ارائه خدمات به مشتریها باشیم.
+ در کل چند نوع خدمات پس از فروش برای مشتریان جی پلاس در نظر گرفته شده؟
– ما خدمات پس از فروش عمدهای که میدیم خدمات نصب، خدمات تعمیرات، سرویس دورهای و خدمات تمدید گارانتی هست. اما پیش از فروش هم به مشتریها خدمات میدیم و اگر نیاز به مشاوره داشته باشن راجع به خرید محصولات و ویژگیهایی که محصولات و مدلهای مختلف داره اگه با مرکز تماس ما تماس بگیرن این اطلاعات و این خدمات رو در اختیار مشتریها قرار میدیم.
+ آقای فرجی یکی از نقاط قوت برند ال جی خدمات پس از فروشی بود که مجموعه گلدیران به مشتریان ایرانی ارائه میداد، آیا دوباره درباره برند جی پلاس هم شما همون نوع خدمات و سرویسدهی اعم از مدت زمان گارانتی، مدلهای سرویسدهی و گارانتی رو انجام خواهید داد؟
– بله، خدمتتون عرض کنم که محصولات ال جی که در گذشته سبد کالای گلدیران بود حالا درسته برند، برند بینالمللی بوده ولی خدماتش کاملا به صورت بومی و توسط گلدیران ارائه میشده. اگر هم حسن شهرتی وجود داره در این زمینه این متعلق به گلدیران هست. راجع به کالاهای جی پلاس هم قطعا همون مجموعه، همون زیرساختها، همون دانش فنی به کمک جی پلاس میاد و ما اعتقاد داریم که با توجه به اون شعاری هم که در جی پلاس داره «قهرمان تازه نفس»، تکتک اعضای خدمات گلدیران و حتی فراتر از مجموعه خدمات همه گلدیرانیها، سعی دارند بهترین کیفیت و بهترین خدمات را به مشتریها ارائه بدن. بنابراین ما سعی میکنیم که حتی بهتر از خدمات ال جی و بیشتر از اون رو برای مشتریها فراهم بکنیم چرا که در طی این سالیان گذشته هر چقدر یادگیری، دانش و مهارتی که ما راجع به خدمات پس از فروش برای محصولات ال جی داشتیم، قطعا برای محصولات جی پلاس به کار میگیریم و سعی میکنیم که یک خدمات با کیفیت رو ارائه بدیم.
+ تو این مدلهای گارانتی که فرمودید اشاره کردید به تمدید گارانتی؛ اون برای چه محصولاتی هست؟ منظورتون ال جی بود یا جی پلاس؟
- ببینید این دو قسمت داره؛ اول این که این به عنوان یکی از خدماتیه که ما ارائه میدیم به مشتریهامون و این نشون میده گلدیران این قدر به خودش اطمینان داره و به خدماتش اطمینان داره که فقط توی دوره گارانتی مشتریها رو همراهی نمیکنه و حاضره که ارتباط برد- برد با مشتریها داشته باشه و اون شرایط گارانتی رو برای چندین بار برای مشتریها تکرار بکنه. و برای محصولات ال جی از گذشته بوده الان هم که محصولات ال جی در بازار نیست ولی تعداد خیلی زیادی ما محصول داریم که مشتریان این محصولات رو دارن. این خدمات خیلی میتونه مهم باشه برای اونها و آرامش خاطری به اونها میده. برای محصولات جی پلاس هم که قطعا با قدرت خیلی زیاد این خدمات رو ما ارائه خواهیم داد هم خدمات تمدید گارانتی و هم خدمات سرویسدهی رو که اعتقاد داریم ما تا آخرین روزی که مشتریان این محصولات رو دارند باید در کنارشون باشیم و به بهترین نحو کمک بکنیم که از این دستگاهها استفاده کنند و در جهت اون شعار اصلی گلدیران که روی خوش زندگی هست ما بتونیم قسمتی از اون شعار رو تعبیر کنیم.
+ تمدید گارانتی در حال حاضر به صورت استاندارد ۱۸ ماهه ارائه میشه، درست میگم؟
– خدمتتون عرض کنیم گارانتی اولیه محصولات ۱۸ ماه است و بعد از اون مشتریها میتونن گارانتیها را به صورت ۱۲ به ۱۲ ماه تمدید بکنند و در حال حاضر هم این امکان وجود داره که مشتریها از همون ابتدا کالا را با گارانتی اولیه ۱۸ ماهه و به اضافه ۱۲ ماه یا ۲۴ ماه یا ۳۶ ماه تهیه بکنند و این طوری این خدمات تمدید گارانتی به مشتریها ارائه میشه.
+ صحبت پایانی با کاربران وبسایت گجت نیوز
– من خیلی دوست دارم که با مشتریهامون صحبت بکنم با مصرفکنندهها اونهایی که محصولات ال جی رو دارن که تعداد قابل توجهی از مشتریهای ما را تشکیل میدن: میخوام خیالشونو راحت بکنم که ما با همون کیفیت قبلی خدمات رو ارائه خواهیم داد در بحث تأمین قطعه تمهیدات خوبی اندیشیده شده و تمام اون تعهداتی که در قبال بحث پشتیبانی و خدمات پس از فروش داریم همیشه سعی میکنیم که اونهارو به خوبی انجام بدیم و برای قهرمان تازه نفسمون جی پلاس، مشتریهایی که جی پلاس رو خریداری میکنند، میخوام این اطمینان رو بهشون بدم که دارن یک خدمات در کلاس جهانی رو دریافت میکنند. محصولی که اونا خریداری میکنند با برند جی پلاس خدمات با کیفیت رو خواهد داشت و با توجه به اون تعهدی که ما در زمینه برند جی پلاس داریم چون برند جی پلاس یک برند ایرانی و متولد شده در گلدیران میدونیم قطعا حساسیت زیادی هم به خدماتش خواهیم داشت و سعی میکنیم که بهترین خدماتی که وجود داره رو در زمینه محصولات جی پلاس به مشتریها ارائه بدیم.