انسان هوشمند و مدرن مخاطب اصلی برند جوان جی‌پلاس

12 شهریور 1399
انسان هوشمند و مدرن مخاطب اصلی برند جوان جی‌پلاس
اگر این روزها درخیابان جمهوری، شریعتی و یا امین‌حضور که به عنوان بازارهای اصلی لوازم‌خانگی و صوتی‌تصویری تهران به‌شمار می‌روند، قدم بزنید؛ تابلوی برند جی‌پلاس را بر سر درب بسیاری از فروشگاه‌ها خواهید دید. ماهنامه تجارت طلایی گفتگویی را با "علیرضا لاهیجانیان معاونت بازاریابی گلدیران" برای آشنایی بیشتر درباره فعالیت‌های گلدیران و جی‌پلاس داشته که در ادامه باهم می‌خوانیم. 1. لطفاً ضمن یک معرفی کوتاه تاریخچه مختصری از فعالیت‌های کلی شرکت گلدیران ارائه دهید. گروه گلدیران از سال 76 به عنوان نماینده انحصاری توزیع و خدمات پس از فروش ال‌جی کار خود را آغاز کرد و اکنون با گذشت بیش از سه دهه فعالیت‌های گسترده‌ای را از تولید، فروش و ارائه خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی و الکترونیکی، کالاهای آی‌تی و دیجیتال، تهویه مطبوع خانگی و صنعتی و نمایشگرهای تجاری با دو برند ال‌جی و جی‌پلاس مدیریت می‌کند. گلدیران از سی‎سال پیش، تنها نماینده ال‌جی در ایران است. جی‌پلاس نیز از یکسال و نیم پیش به عنوان برند انحصاری گلدیران به بازار عرضه شده است. به صورت کلی گلدیران سهم بزرگی از بازار تولید، توزیع و خدمات پس از فروش لوازم الکترونیک در ایران را داراست. 2. آیا می توان گفت در بین مردم، گلدیران بیشتر در حوزه خدمات پس از فروش شناخته شده است؟ بله، در بحث خدمات پس از فروش، گلدیران یکی از مدعیان اصلی بازار لوازم الکترونیک ایران به‌شمار می‌آید و در این زمینه خدماتی که گلدیران ارائه می‌کند شامل مشاوره پیش از خرید، نصب، تعمیرات و نگه‌داری، سرویس دوره‌ای و تمدید گارانتی است. این خدمات زیرنظر شرکتی به نام مشتریان گلدیران انجام می‌گیرد که فقط بخش مرکز تماس مشتریان آن با ۲۱۱ نیروی متخصص با ظرفیت 4000 تماس ورودی در روز تشکیل شده است. ضمناً ما 750 نماینده خدمات در سراسر کشور داریم که همین امر راحتی و آسایش مشتریان را در جای‌جای کشور فراهم می‌کند. پتانسیل تیم خدمات پس از فروش با توجه به سابقه طولانی همکاری با ال‌جی دقیقاً مطابق با استانداردهای کیفی جهانی است و این استاندارد در خدمت ادامه راه برند ایرانی جی‌پلاس نیز خواهد بود. 3. صحبت از جی‌پلاس شد؛ کمی بیشتر در مورد این برند ایرانی توضیح می‌دهید؟ جی‌پلاس آرزوی دیرینه گلدیران در طول سال‌های فعالیت شرکت است. با توجه به ظرفیت بالای گلدیران در زمینه تولید شامل کارخانه‌های بزرگ در سیرجان کرمان (با بیش از 14 هکتار مساحت، ۷۰ هزار مترمربع زیربنای تولیدی-اداری شامل خط تولید تلویزیون، برد الکترونیکی، جارو برقی و یخچال فریزر) و در کاسپین قزوین (با بیش از ۵۰ هزار مترمربع مساحت و بیش از ۳۰ هزار مترمربع زیر بنای تولیدی-اداری شامل خط تولید ماشین لباسشویی با ظرفیت تولید سالانه ششصد هزار دستگاه) و همچنین حضور نیروهای متخصص داخلی و خارجی، سرانجام این رویای دیرینه در سال 97 به حقیقت پیوست. البته جوانه این ایده در سال‌های قبل از تولد برند در ذهن مدیران ارشد شکل گرفته بود و ما در طی چند سال اخیر در حال بررسی زیرساخت‌های اجرایی آن بودیم. از طرفی موضوع تحریم‌ها باعث شد تا سرعت حرکت این برند بیشتر شود. از ابتدا ، افق‌های گسترده‌ای برای جی‌پلاس در نظر گرفتیم. شکل‌گیری برند ایرانی جی‌پلاس برای ما موضوعی بسیار مهم بود. ما معتقدیم زندگی خانواده‌های ایرانی بخصوص در زمینه استفاده از تکنولوژی باید در سطح کیفی بالا و استانداردهای جهانی اداره شود. خانواده‌های ایرانی پویا، لایق و باسلیقه هستند و محصولی می‌تواند در قلب خانه آن‌ها قرار بگیرد؛ که به همان زیبایی و ارزشمندی طراحی و اجرا شده باشد. این حساسیت در تولید محصولات جی‌پلاس سرانجام منجر به استقبال خوب مشتریانمان شد. این استقبال قطعاً به پشتوانه نام گلدیران و محبوبیت این برند در بین ایرانیان، به شکل عمیق تری ایجاد شد. برای مثال تلویزیون جی‌پلاس در یک ماه توانست رکورد فروش را در بین سایر برندها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار درست در زمان کوتاهی پس از عرضه، از آن خود کند. همین شور و استقبال بازار، موجب دلگرمی ما برای معرفی محصولات در مدل‌های متنوع‌تری نیز شد. به‌طوری که امروز با گذر کم‌تر از دوسال، 16 گروه محصولی را برای این برند جوان تعریف کردیم و هم اکنون، در حال یک برنامه‌ریزی مدون برای تولید و فروش و عرضه مستمر محصولات جی‌پلاس هستیم. 4. با ورود جی‌پلاس به بازار، سوالی که ذهن بسیاری از مخاطبان شما را به خود مشغول کرده؛ سرنوشت ال‌جی است. آیا جی‌پلاس می‌تواند جایگزین برندهایی از قبیل ال‌جی باشد و البته مورد پذیرش مردم ایران هم قرار بگیرد؟ گلدیران تنها نماینده انحصاری ال‌جی در ایران است و خواهد بود. خروج ال‌جی از ایران به علت تحریم‌های اخیر باعث شده این شک و شبهه در بین مردم پیش بیاید که تکلیف خدمات پس از فروش چه می‌شود. در حقیقت موضوع عدم همکاری دوشرکت در سطح کشوری مطرح است. کره به علت محدودیت‌ها قادر به تبادل کالا به ایران نیست؛ ولی بااین‌حال گلدیران خود را مسئول ارائه خدمات پس از فروش به تمام مشتریان تحت گارانتی گلدیران می‌داند و به قول‌وقرار خود پایبند است. در کنار این موضوعات باید بگوییم ما و ال‌جی امیدواریم به محض رفع تحریم‌ها، دوباره فعالیت خود را در ایران به شکل گذشته، از سر بگیریم. از آنجایی که جی‌پلاس نیز برند انحصاری خودمان است و صفر تا صد برنامه ریزی و عملیات آن، زیر نظر گلدیران مدیریت می‌شود؛ این برند را همیشه همراه خود خواهیم داشت. چراکه برای جی‌پلاس مسیر رشد و برنامه‌ریزی بلندمدتی ترسیم کرده‌ایم. هر دو برند قابلیت‌های ویژه خود را دارند و بخش مشخصی از بازار را هدف قرار داده‌اند و هرکدام از دریچه‌های متفاوتی به تکنولوژی نگاه می‌کنند، ارائه خدمات نیز برای هردو برند با کیفیت بسیار بالایی توسط گلدیران صورت می‌پذیرد. 5. چه تعداد فروشگاه در سراسر کشور مشغول به ارائه محصولات جی‌پلاس هستند؟ درحال حاضر بیش از 440 فروشگاه در سراسر کشور برای ارائه محصولات متنوع جی‌پلاس، مشغول به فعالیت هستند. تعداد فروشگاه‌ها و حضور در نقاط کلیدی هر شهر، فرآیند دسترسی مصرف‌کنندگان به محصولات را بسیار آسان کرده است. همچنین گلدیران با بیش از 15 فروشگاه اختصاصی تحت عنوان فروشگاه جی‌پلاس در سراسر کشور، تلاش داشته تا بهترین تجربه را برای خرید محصولات انحصاری گلدیران در ذهن مشتریان ثبت کند. این فروشگاه‌ها برای آن دسته از مشتریانی مناسب است که به خرید حضوری بیشتر تمایل دارند. ولی ما برای تسهیل دسترسی برای آن دسته از مشتریانی که خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند؛ نیز فروشگاه آنلاین گلدیران‌پلاس www.goldiranplus.ir را راه‌اندازی کرده ایم. مشتریان با گشت‌وگذار در این فروشگاه، می‌توانند اطلاعات محصولات را مطالعه کنند؛ تصاویر آن را ببیند و با اختصاص دادن زمان کوتاهی، تنها با چند کلیک، صاحب محصولات جی‌پلاس شوند. هماهنگی حمل رایگان و نصب نیز توسط تیم لجستیک گلدیران انجام می‌پذیرد ضمن آنکه تمام محصولات لوازم خانگی، صوتی‌تصویری وسیستم‌های تهویه خانگی در این فروشگاه از گارانتی گلدیران برخوردارند. 6. در مورد فعالیت‌های بازاریابی این برند جوان بگویید.جی‌پلاس چه استراتژی بازاریابی را دنبال می‌کند؟ جی‌پلاس با کمپین قهرمان تازه نفس وارد بازار شد و سعی دارد تا ایده متفاوتی برای سبک زندگی و تعامل با تکنولوژی در زندگی برای مخاطب خود ارائه کند. مخاطب اصلی جی‌پلاس، انسان هوشمند و مدرنی است که برای استفاده از تکنولوژی در زندگی خود هوشمندانه برنامه‌ریزی می‌کند. از سوی دیگر، فضای تبلیغات و بازاریابی در جامعه ایران به شدت کلیشه‌ای است و تقریباً همه برندها در حوزه‌های مختلف از روی هم تقلید می‌کنند. جی‌پلاس سعی دارد تا در حوزه‌های مختلف بازاریابی اعم از طراحی محصول، اقلام تبلیغاتی، پروموشن و قیمت‌گذاری محصولات تا نحوه ارائه محصولات و تجربه مشتری از حضور در فروشگاه جی‌پلاس با روش منحصر بفرد خود با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. 7. آیا جی‌پلاس در حوزه صادرات هم فعالیتی دارد؟ درحال حاضر خیر، زیرا در شرایط فعلی با محدودیت‌‎هایی که کشورمان درگیر آن است، تامین پایدار و تغذیه مستمر بازار ایران برای ما الویت دارد؛ ولی در آینده نه چندان دور برای بازارهای صادراتی نیز برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم. 8. شرایط حال حاضر این صنعت را با توجه به تحریم‌های اعمال شده و خروج برندهای معتبر خارجی از کشور چطور ارزیابی می‌کنید؟ واقعیت این است که ما حتی با وجود محدودیت‌های کنونی، فرصت‌های بیشماری را پیش روی صنعت لوازم الکترونیک ایران تصور می‌کنیم. تجربه کارکردن با برندهای خارجی، باعث تقویت اعتماد به نفس برندهای ایرانی شده است و هم اکنون این برندها در فضای رقابت با هم قرار گرفته‌‎اند که این باعث خوشحالی ماست. ما معتقدیم شرط موفقیت جی‌پلاس و یا هر برند ایرانی وجود یک اکوسیستم پویا و رقابت سالم بین بازیگران صنعت است. با افزایش رقابت سالم، به‌طبع کیفیت و تنوع محصولات بالا خواهد رفت و مشتریان حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. به این ترتیب به تدریج نگاه مردم به برندهای ایرانی مثبت‌تر شده و صنعت لوازم خانگی ایران دربین مردم وجهه معتبری پیدا خواهد کرد و این امر در نهایت باعث افزایش قدرت برند لوازم الکترونیک ایران حتی فراتر از مرزهای کشورمان خواهد شد.

© Copyright © 2022 Goldiran Co.All Rights Reserved.

login