حفظ پرسنل گلدیران؛ بیشترین اولویت ماست.

11 شهریور 1399
حفظ پرسنل گلدیران؛ بیشترین اولویت ماست.
در شرایطی که کرونا در روزمره ما شکل تازه‌ای به خود گرفته و با شیوه‌های تعامل با آن بیشتر عادت کرده‎ایم؛ دورکاری راه‌حلی است که همراه سلامتی پرسنل در بسیاری از شرکت‌ها از جمله گلدیران شده است. با اوج‌گیری شیوع کرونا در اسفند، ما در گلدیران به فکر راهی برای حفظ سلامتی پرسنل افتادیم. ابتدا با ایجاد زیرساخت‌های آی‌تی فضایی برای کار در خانه فراهم کردیم و بعد از آن با اجرای برنامه منظم دورکاری، حداقل تعامل پرسنل باهم در فضای شرکت را ایجاد کردیم. در ادامه مصاحبه آدیلار با جناب آقای جوان معاونت منابع انسانی گروه گلدیران را باهم مرور خواهیم کرد. - تدابیری که برای حفظ سلامتی کارکنان در زمان شیوع کرونا اندیشیدید چه مواردی بودند؟ + آقای جوان: ما بلافاصله در تیم منابع انسانی یکسری گروه‌ها را تشکیل دادیم و شروع کردیم به تعیین یکسری از پروتکل‌های بهداشتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به نحوی که بتوانیم عملیات تولید شرکت را بدون وقفه پیش ببریم. می‌توان گفت تا به‌امروز تجربه دورکاری نداشتیم و سعی کردیم برای ایجاد هماهنگی بین واحدها به صورت تدریجی تیم‌هایی را که در دورکاری مشغول به فعالیت هستند را افزایش بدهیم. ساعت‌های کاری را کاهش دادیم، ناهارها و میان‌وعده‌ها را حذف کردیم و تجهیزات پزشکی را برای تمام پرسنل که حدود 2 هزارنفر هستند؛ فراهم کردیم. - از زمانی که کرونا در ایران شیوع پیدا کرد بسیاری از سازمان‌ها دچار چالش‌های زیادی گشتند. یکی از بزرگترین این مسائل حفظ نیروی انسانی بود. شما در گلدیران چگونه نیروی انسانی خود را حفظ نمودید؟ + یکی از اتفاقات خوبی که در مجموعه ما افتاد؛ توسعه بحث فروش آنلاین محصولات گلدیران بود. موضوعی که شاید تا قبل از شیوع کرونا کم‌تر به آن توجه می‌کردیم و همین موضوع برای ما تبدیل به یک فرصت شد. ما توانستیم در این مدت، کانال‌های فروشگاهی (E-commerce) را تقویت کنیم؛ زیرا به علت تعطیلی فروشگاه‌ها، پذیرای مشتریان دیگر نبودیم و می‌توان گفت فروش آنلاین در حفظ نیروی انسانی به ما کمک شایانی کرد. من با افتخار می‌توانم عرض کنم در طی این بحران، توانستیم تمامی پرسنل خود را حفظ کنیم و هیچگونه تعدیل نیرو در سازمان رخ نداد. مهم‌ترین نکته‌ای که برای ما وجود داشت؛ تغییر فرهنگ سازمانی نسبت به گذشته بود. ما تمرین کردیم و توانستیم فرآیندهای کاری (نحوه برگزاری جلسات، تعامل و ارتباطات و ...) را ساده‌تر در نظر بگیریم و در نتیجه در این شرایط، اثربخش‌تر و کارآمدتر عمل کنیم. منبع: آدیلار

© Copyright © 2022 Goldiran Co.All Rights Reserved.

login